Piersi

Powiększanie piersiPożądana wielkość piersi jest sprawą gustu i mody. Jedne kobiety pragną mieć bardziej obfity biust, zaś posiadaczki dużych, przerośniętych piersi chcą je zmniejszyć. Zasadniczą sprawą jest zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy rozmiarem piersi, a wymiarami pacjentki: jej wzrostem, szerokością i kształtem klatki piersiowej, szerokością ramion, umięśnieniem i grubością tkanki podskórnej.

Piersi małe, płaskie, puste

Powiększenie piersi jest jedną z najczęściej wykonywanych operacji plastycznych na świecie. Operacja powiększenia piersi ma na celu nie tylko powiększenie biustu, ale także przywrócenie jego jędrności i uzyskanie lepszych proporcji sylwetki, co przywraca kobietom pewność siebie i podnosi ich samoocenę.

Powiększyć piersi można przez wszczepienie implantów silikonowych piersi lub przeszczepienie własnego tłuszczu z innej okolicy, w której jest jej naddatek.

Zabieg augmentacji piersi własnym tłuszczem składa się z dwóch etapów: liposukcji – pobrania tłuszczu i jego przygotowania (poprzez wirowanie i dekantację) oraz odpowiedniego, wielowarstwowego przeszczepienia tłuszczu do piersi. Powodzenie zabiegu powiększenia piersi przy pomocy własnego tłuszczu zależy od wielu czynników, są to m.in.:

• wygląd i wielkość piersi przed zabiegiem operacyjnym,
• dostępność tłuszczu (przeszczepić można jedynie własny tłuszcz pacjentki),
• oczekiwań pacjentki co do wielkości piersi.

I najważniejszy czynnik – umiejętności i doświadczenia chirurga plastycznego oraz sprzętu, którym dysponuje.

Piersi opadnięte, rozciągnięte, puste

Podniesienie biustu (plastyka piersi) to zabieg, który stosuje się, gdy piersi pod wpływem siły grawitacji oraz osłabienia tkanki stają się opadające oraz pozbawione jędrności. Nawet jeśli nadal zachowują rozmiary proporcjonalne do ciała, ich kształt bywa dość daleki od ideału.

Zabieg polega na wycięciu nadmiaru rozciągniętej skóry i przesunięciu brodawki wraz z otoczką na prawidłową pozycje, czyli szczyt wzniesienia piersi.

Piersi opadnięte, puste, małe

Podniesienie biustu z jego powiększeniem implantami to zabieg, który łączy dwie wyżej opisane metody, tj. przywrócenie objętości i zwiększenie rozmiaru biustu przez wszczepienie implantu silikonowego. Jednocześnie wycinany jest nadmiar rozciągniętej skóry i przesunięty zespół brodawka-otoczka na prawidłową pozycję, czyli szczyt wzniesienia piersi.

Duże piersi, olbrzymie piersi

Zmniejszenie biustu ma nie tylko estetyczne, ale także lecznicze uzasadnienie, gdyż oprócz wyglądu piersi koryguje także postawę i odciąża kręgosłup. Olbrzymie piersi mają niekorzystny wpływ na psychikę i funkcjonowanie kobiet. Czasami z powodu znacznej wagi piersi, paski stanika wrzynają się w ciało, a skóra w fałdach ulega odparzeniom i zakażeniom.

Zabieg ten ma na celu zmniejszenie rozmiaru, objętości piersi. Polega na wycięciu części gruczołu piersiowego wraz z nadmiarem skóry i ukształtowaniu zgrabnej piersi z zespołem brodawka-otoczka na szczycie wzgórka biustu.

Nadmiernie sterczące lub wciągnięte brodawki, a także olbrzymie otoczki brodawek

Są szpecące i zupełnie nie pasują do kształtnych piersi. Zarówno zmniejszenie brodawki, jej otoczki oraz operacja uwypuklenia wciągniętej brodawki, są zabiegami krótkimi (do 2 godz.), wykonywanymi w znieczuleniu miejscowym, bez ryzyka poważniejszych komplikacji.

Duże męskie piersi, ginekomastia

Ginekomastia to rozwój kobiecych piersi u mężczyzny. Problem ten dotyczy wielu mężczyzn i pojawia się w różnym wieku. Zazwyczaj przyczyną są zaburzenia hormonalne.

Jeżeli leczenie endokrynologiczne nie przynosi poprawy, radykalnym rozwiązaniem będzie leczenie chirurgiczne – podskórna amputacja gruczołu piersiowego.

W bardziej zaawansowanych stopniach przerostu konieczna będzie również redukcja nadmiaru skóry (redukcja piersi) .

Jeżeli dominuje tkanka tłuszczowa, wykonuje się liposukcję.
Zabiegi odbywają się w znieczuleniu ogólnym.
Przeczytaj więcej o zabiegach poprawiających wygląd, wielkość i kształt piersi:Powiększanie piersiPrzeszczep tkanki tłuszczowejPodniesienie, zmniejszenie piersiRedukcja męskich piersiLiposukcja