Cienie, sińce, “worki pod oczami”

Sińce i worki pod oczami urody nie dodają. Oczy jak u pandy, podkrążone i podpuchnięte, nadają twarzy zmęczony wygląd i postarzają.
Sine cienie pod oczami często są dziedziczną przypadłością, której przyczyną jest płytko unaczyniona skóra. Mogą się też pojawić po nieprzespanej nocy, w wyniku niedotlenienia lub zaburzeń w przepływie krwi w drobnych naczynkach, np. u palaczy czy po długiej pracy przy monitorze. Inną ich przyczyną bywa nadmierna produkcja melaniny, co sprawia, że w okolicy oczu skóra ma ciemniejsze zabarwienie niż reszta skóry twarzy.

Natomiast tzw. worki mogą być skutkiem zastojów limfatycznych, nadmiernego gromadzenia wody lub oznaką osłabienia elastyczności skóry, a przede wszystkim spadkiem napięcia mięśnia okrężnego oka, które postępuje z wiekiem i staje się coraz bardziej widoczne.
Odpowiednie postępowanie dobiera się indywidualnie do pacjenta, w zależności od przyczyny zmian wokół oczu. By rozjaśnić przebarwienia, poprawić kondycję skóry, można wykonać mezoterapię igłową powtarzaną w regularnych odstępach czasu.

Poprawę wyglądu powiek dolnych oraz usunięcie cieni pod oczami można osiągnąć przy zastosowaniu preparatów wypełniających niedobory tkanek w okolicy „doliny łez”, lub przeszczepów komórek macierzystych pacjenta.

Worki pod oczami zazwyczaj wymagają już chirurgicznej korekty polegającej na wycięciu nadmiaru rozciągniętej skóry, mięśnia okrężnego oka i przepukliny tłuszczowej powodującej „worek”.
Przeczytaj więcej o zabiegach poprawiających wygląd powiek:Plastyka powiek górnych i dolnychMezoterapia igłowaKwas hialuronowyPrzeszczep tkanki tłuszczowej