Korekcja nosa

Na czym polega korekcja nosa

Korekcja nosaNos zbudowany jest ze szkieletu, w skład którego wchodzą kości i chrząstki. W zależności od przyczyny zniekształcenia nosa, jego niekorzystnego wyglądu, operowana jest część kostna lub chrzęstna. Bardzo często konieczna jest całkowita korekcja nosa, zarówno części chrzęstnej, jak i kostnej. Operacja nosa może także zlikwidować problemy z oddychaniem, spowodowane przez nieprawidłową budowę przegrody nosowej, czy też skrzydeł nosa. Jedno jest pewne, nic nie ma większego znaczenia dla wyglądu twarzy jak wielkość i kształt nosa. Ponieważ nos nadaje twarzy określony charakter, nawet niewielka zmiana może w znaczący sposób poprawić wygląd pacjenta. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym podczas którego zmieniany jest jego rozmiar i kształt. Czas zabiegu to 1,5-3 godziny.
W zależności od techniki operacyjnej, operacja plastyczna nosa może być przeprowadzona w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym, dotchawiczym. Cięcie wykonywane jest odpowiednio do wskazań operacyjnych. Czasami plastyka nosa wymaga przeszczepu części chrzęstnych lub fragmentów powięzi z innych partii ciała. Najczęściej wykonuje się przeszczepy z przegrody nosowej, ale pobiera się też tkanki z ucha lub – bardzo rzadko – z żebra. Powięź mięśniowa najczęściej pozyskiwana jest ze skroni. Zabieg kończy się szyciem wykonanych cięć skóry bądź błony śluzowej, tamponadą przewodów nosowych oraz unieruchomieniem nosa za pomocą plastrów lub wąskiego gipsu na grzbiecie nosa. Ostateczny wynik operacji kosmetycznej nosa jest widoczny dopiero po upływie kilku miesięcy. Obrzęki u różnych osób ustępują z różną szybkością i czasami nos wygląda już bardzo dobrze parę tygodni po zabiegu, w innych przypadkach należy się uzbroić w cierpliwość na kilka miesięcy – nawet do roku czasu. Niewielkie asymetrie, czy nierówności grzbietu mogą być wymodelowane za pomocą kwasu hialuronowego.

Kiedy można poddać się operacji korekty nosa?

Zabieg w obrębie części miękkich nosa możliwy jest już w dzieciństwie, jednakże korekcje w zakresie części kostnej przeprowadzane są dopiero po okresie zakończenia wzrostu nosa, czyli około 18 roku życia. Nie ma również górnych ograniczeń wiekowych, co do wykonania korekty. Zmiana wyglądu nosa może mieć znaczący wpływ na poprawę samopoczucia oraz samoocenę pacjenta.

Proces rekonwalescencji po zabiegu

Pierwszego dnia po zabiegu należy pozostać w łóżku z głową uniesioną wyżej. Pierwszym dniom po zabiegu w obrębie twarzy mogą towarzyszyć obrzęki i zasinienia.
Stosowanie zimnych okładów zmniejsza krwiaki i obrzęki. W ciągu następnych kilku dni nie należy zbyt aktywnie usuwać wysięku z nosa. W piątej, szóstej dobie zdejmowane są szwy (chyba że zostaną zastosowane rozpuszczalne), w dziesiątej dobie gips. Po zdjęciu opatrunku zewnętrznego można pokryć skórę makijażem. Przez trzy miesiące należy unikać urazów, przegrzewania się i oziębiania. Nos po operacji jest szczególnie wrażliwy na urazy, toteż należy zachować ostrożność podczas uprawiania sportów, niewskazane jest też noszenie okularów przed upływem 3 tygodni. Na początku trzeba również unikać nadmiernego nasłonecznienia oraz korzystania z sauny i solarium. Okres całkowitego gojenia wynosi 12 miesięcy.
Badania, które  należy wykonać przed zabiegiem: morfologia wraz z grupą krwi, wskaźniki dot. krzepliwości krwi tj.: Fibrynogen oraz D-dimery,  INR, APTT, kreatynina, poziom glukozy, elektrolity: Sód, Potas, Anty -HCV, Antygen Hbs,  EKG, TSH, FT3, FT4.

Przeciwwskazania, ryzyko i powikłania pooperacyjne

Główne przeciwwskazania to zaburzenia krzepliwości, nieregulowane nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, ciąża. Decyzja o poddaniu się operacji plastyki nosa jest kwestią niezwykle indywidualną. Trzeba ocenić, czy w tym przypadku zabieg spełni nasze oczekiwania i czy akceptujemy w pełni możliwe ryzyko i potencjalne komplikacje. Ryzyko obejmuje:

• pęknięcie małych powierzchownych naczynek nosa,
  • zmiany w kolorze skóry,
  • nadmierne krwawienie,
  • infekcje, gorsze gojenie się ran,
  • asymetria nosa, zmiana w czuciu skóry,
  • ryzyko związane ze znieczuleniem,
  • prawdopodobieństwo powtórnej operacji.

Cena operacji plastycznej nosa

Korekta nosaod 14000 PLN
Konsultacja lekarska przed zabiegiem250 PLN
Konsultacja lekarska po zabieguw ramach ceny zabiegu

Powyższy cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Powyższe ceny są cenami orientacyjnymi. Ceny uzgadniane są indywidualnie pomiędzy stronami.
Masz pytania dotyczące konsultacji lekarskiej lub zabiegu? Napisz lub zadzwoń:

fb.com/ChirurgiaPlastycznadrKondej

Tel. 570 370 070