Czy chirurgia plastyczna jest bezpieczna?

Zabiegi chirurgii plastycznej są coraz bardziej popularne – dzięki nim można poprawić nie tylko estetykę ciała, ale i samopoczucie.Dla wielu pacjentów chirurgia plastyczna jest szansą na pozbycie się kompleksów lub wstydliwych problemów, które uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Osoby, które chciałyby poddać się zabiegowi, często stawiają pytanie, czy chirurgia plastyczna jest bezpieczna. Warto zdawać sobie sprawę, że żadna interwencja chirurgiczna nie jest obojętna dla organizmu, zawsze istnieje potencjalne ryzyko występowania skutków ubocznych, ale właśnie dlatego należy korzystać wyłącznie z usług sprawdzonych klinik i doświadczonych lekarzy. Tylko wówczas pacjent może mieć pewność, że otrzyma kompleksową opiekę medyczną, na najwyższym poziomie, a zabieg zostanie wykonany prawidłowo. Zasadniej byłoby więc zapytać, czy (i kiedy) chirurgia plastyczna może być niebezpieczna.

Niska cena zabiegu – czy warto ryzykować?

Wraz ze wzrostem popularności chirurgii plastycznej powstaje coraz więcej punktów oferujących usługi w tym zakresie – często w dosyć promocyjnych cenach. Czy warto skusić się na niską cenę zabiegu? Przede wszystkim zawsze trzeba sprawdzić gabinet oraz kompetencje osób, które pracują w danym miejscu. Chirurgia plastyczna to dziedzina wymagająca dużej wiedzy i doświadczenia, a lekarz wykonujący zabiegi powinien stale podnosić swoje kwalifikacje. Pamiętajmy także, że zabiegi, które z punktu widzenia pacjenta mogą wydawać się mało skomplikowane (np. ostrzykiwanie botoksem), również wymagają właściwych kompetencji i powinny być wykonywane pod nadzorem lekarskim. Lepiej unikać gabinetów, w których pracują osoby bez odpowiedniego wykształcenia i przygotowania. To zdrowie jest najważniejsze, a w końcowym rozrachunku, jeśli dojdzie do powikłań, może okazać się, że niska cena zabiegu w ogóle nie jest opłacalna.

Zabiegi chirurgii plastycznej – tylko w renomowanych klinikach

Decydując się na jakikolwiek zabieg w niesprawdzonym gabinecie, jesteśmy narażeni na szereg skutków ubocznych (np. krwotoki, różnego rodzaju infekcje, powikłania pooperacyjne). Wybór renomowanej, sprawdzonej kliniki – w której pracują doświadczeni chirurdzy plastyczni i wykwalifikowany personel medyczny, z właściwie wyposażonymi salami operacyjnymi, korzystającej z profesjonalnych preparatów i dysponującej odpowiednim sprzętem – jest dla pacjenta gwarancją bezpieczeństwa i ogranicza występowanie niepożądanych skutków oraz powikłań do minimum.